Språkutbildning eBerlitz Testing Services Global Leadership Training Kids + Teens Berlitz företaget Boka Online
 
Job Vacancies

Berlitz Göteborg söker Administrativ medarbetare /Receptionist

Med över 550 språkskolor i 70 länder är vi en av världens ledande språkleverantörer. För att kunna växa ytterligare söker vi nu en ny medarbetare till receptionen på heltid med tillträde snarast.

Din möjlighet:
Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med många olika arbetsuppgifter i en internationell miljö. Ditt huvudansvar är kundservice för privat- och företagskunder samt intern service. Det är en utmanande tjänst med möjligheter för personlig och professionell utveckling. Du kommer genom grundlig och intensiv utbildning få kunskaper om Berlitz språkutbildningar, produkter och tjänster. Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Dina uppgifter:
Du bemöter kunder och medarbetare på vårt språkcenter i centrala Göteborg och tar hand om receptionen. Du arbetar strategiskt med schemaläggning av lektioner och uppföljning av dessa. I detta ingår arbete med en bemanningspool av lärare. Du administrerar kring utbildnings- och säljprocesser. Arbetstiderna kommer att i huvudsak att variera mellan 7:45 - 16:15 samt 11:30 - 20:00 måndag - fredag.

Din profil:
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av kundservice eller administration och brinner för positivt kundbemötande. Du trivs i en internationell miljö och har utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Då tjänsten innehåller mycket socialt arbete ser vi att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Arbetet i receptionen innebär att det kan ske flera saker samtidigt som kräver uppmärksamhet. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete och samtidigt hantera dagliga deadlines.
Du är sedan tidigare en van datoranvändare och behärskar Officepaketet, användning av databaser, säljstöd och sökfunktioner. Du har erfarenhet av telefon som arbetsredskap.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är driven, noggrann och kan självständigt genomföra dina projekt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
• Strategisk schemaläggning
• Hantering av bokningsförfrågningar
• Kontakta kunder löpande för schemauppföljning
• Lämna information om våra utbildningar och tjänster
• Fakturering
• Kundservice till våra kunder och språkinstruktörer
• Delta och bidra aktivt i förbättringsarbetet
• Andra administrativa uppgifter

Vi värdesätter god organisationsförmåga, snabb hantering, flexibilitet och pålitlighet.

Ansökan tas enbart emot via e-post. Skicka din ansökan märkt med "Reception Göteborg" till recruiting@berlitz.se. Vid frågor kontakta Maria Casas Arribas på 031-60 62 40. Intervjuer sker löpande.

Sista ansökningsdag 22 februari 2017.

Vi ser fram emot din ansökan!